Ebben a főrovatban a média- és a hírközlési termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban kerülő felhasználók minden hasznos információt egybegyűjtve megtalálnak az ügyintézéshez szükséges címektől kezdve a jogszabályokon, határozatokon, nyilvántartásokon át az állampolgárokat segítő tájékoztató szolgáltatásokig, hírekig. Külön rovat foglalkozik a digitális átállással és azzal, mikor érdemes a média- és hírközlési biztoshoz fordulni.

Ebben a főrovatban elsősorban a hírközlési területtel foglalkozó szakemberek, hírközlési szolgáltatók jutnak információkhoz. Tájékoztatást kaphatnak többek között a piacelemzési eredményekről, az előírt adatszolgáltatások feltételeiről, a felügyeleti eljárások állapotáról, a frekvenciapályáztatások aktuális helyzetéről, a Nemzeti Filmiroda által kezelt nyilvántartásokról.

Ez a főrovat elsősorban az NMHH felelősségi területeivel foglalkozó sajtómunkatársak számára tartalmaz hasznos információkat. Itt jelennek meg a közérdeklődésre leginkább számot tartó információk, az NMHH-t érintő legfrissebb hírek, sajtóközlemények. Az érdeklődők itt tájékozódhatnak a Szóvivői iroda elérhetőségéről, letölthetik kiadványainkat.

Ez a főrovat az NMHH önálló hatáskörű szervéről, a Médiatanácsról és működéséről ad információkat. Az érdeklődők tájékozódhatnak a testület ülésein történtekről, a Médiatanács ajánlásairól, a médiaszolgáltatási pályázatok aktuális állapotáról, a médiaszolgáltatások és sajtótermékek nyilvántartásáról és bejelentéséről, a műsorelemzések eredményeiről.

Gyengénlátóknak English Magyar
 

A Média- és Hírközlési Biztosról szóló hírek

  1. a média- és hírközlési biztos logója (leadkép)Panaszeljárások és tapasztalatok a 2016. évben

    2017.01.25. 09:31 • Forrás: Média- és Hírközlési Biztos

    A Média-és Hírközlési Biztos a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény értelmében, a méltánylást érdemlő érdekek érvényesülésének elősegítése céljából eljár az elektronikus hírközlési szolgáltatással, illetve a médiatartalom-szolgáltatással kapcsolatos panaszok esetében. A 2016. évben beérkezett panaszokkal kezdeményezett eljárásokkal összefüggő tapasztalatokat a jelen tájékoztató tartalmazza.

  2. számlák (lead)Mit érdemes tudni a számlákról?

    2016.12.14. 14:42 • Forrás: Média- és Hírközlési Biztos

    A Média- és Hírközlési Biztos Hivatalánál az elmúlt egy évben számos panasz sérelmezte, hogy a szolgáltatásokról nem kaptak számlát, vagy az csak jelentős késedelemmel érkezett. A tapasztalatok szerint sokak számára nehézséget okoz a számlában és a számlalevélben található információk közötti kiigazodás, illetve a számlával kapcsolatos tájékozódás a szolgáltatónál.

  3. riport_media_kabel_muhold_leadkep_120x80px.jpgInterjú dr. Kastory Edinával a Média Kábel Műholdban

    2016.09.21. 15:42 • Forrás: Média- és Hírközlési Biztosdokumentum

    A cikk az új média- és hírközlési biztos hivatalba lépése óta eltelt egy év biztosi tevékenységéről számol be.

  4. 813-as cikkhez leadkép (SMS-szavazés – 120x80)Mit érdemes tudni a fogadott emelt díjas SMS szolgáltatásokról?

    2016.08.05. 09:49 • Forrás: Média- és Hírközlési Biztos

    Mi az a fogadott emelt díjas SMS szolgáltatás? Hogyan vehető igénybe a szolgáltatás? Mit tehet az előfizető, ha a szolgáltatást mégsem kívánja igénybe venni? Hogyan lehet elkerülni a magas számlát? Hogyan érvényesíthető számlakifogás?

  5. a média- és hírközlési biztos logója (leadkép)Tájékoztató a Biztos panaszeljárásairól 2016 I. félév

    2016.07.26. 10:44 • Forrás: Média- és Hírközlési Biztos

    A Média- és Hírközlési Biztos közreműködik olyan méltánylást érdemlő érdekek érvényesülésének az elősegítésében, amelyek az elektronikus hírközlési szolgáltatást igénybe vevőket e szolgáltatásokkal, illetve a médiatartalom-szolgáltatást igénybe vevőket a médiatartalom-szolgáltatásokkal összefüggésben megilletik. A Biztos Hivatala 2016 első félévéről az alábbi összefoglalót teszi közzé.

  6. digitális telefon (lead)Digitális átállás az otthoni telefonálásban

    2016.06.27. 10:51 • Forrás: Média- és Hírközlési Biztos

    A digitális átállás során a hírközlésben korábban alkalmazott analóg technológiát az Internet Protokoll (IP) technológia váltja fel, ami a hírközlési szolgáltatások minőségének jelentős javulását eredményezi. A digitális telefonos átállás érdekében az ún. egyetemes szolgáltatók – mindenekelőtt a Magyar Telekom – részéről jelentős hálózatfejlesztésre kerül sor, ami az előfizetők széles körét érinti.

  7. TANTUSZ Roaming (120x80)Hogyan vehetjük okosan, tudatosan igénybe a roamingszolgáltatást?

    2016.05.04. 14:24 • Forrás: Média- és Hírközlési Biztosdokumentum

    Tekintettel az aktualitásra, valamint a korábbi évek tapasztalataira támaszkodva, a roaming kérdéskörében történő jobb eligazodás érdekében a Média-és Hírközlési Biztos az alábbi tájékoztatást adja közre.

  8. Roaming (120x80px)Kedvezően változnak a roaming díj fizetés szabályai 2016. április 30-tól

    2016.05.02. 10:42 • Forrás: Média- és Hírközlési Biztosvideó

    Hamarosan megindul a nyaralási szezon és jó hír, hogy a roamingolás szabályai idén is kedvezően változnak: az Unión belüli nyilvános mobilhírközlő hálózatok közötti barangolásról (roaming) szóló 531/2012/EU rendeletet az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2015/2120 rendelete a felhasználókra előnyösen módosítja 2016. április 30-tól hatályosan.

  9. a média- és hírközlési biztos logója (leadkép)Tájékoztató a fogyasztók számára a határozott idejű szerződésekkel kapcsolatos méltányossági szempontok figyelembevétele tárgyában közzétett biztosi ajánláshoz

    2016.04.12. 11:49 • Forrás: Média- és Hírközlési Biztos

    A Biztos a méltánylást érdemlő előfizetői érdekek fokozottabb védelme céljából ajánlást tett közzé a határozott idejű, ún. hűségidős hírközlési előfizetői szerződések körében méltányossági szempontok figyelembevételére.

  10. Szoftverek leadkép (120x80)Minden, amit az egyéni és üzleti előfizetői szerződésekről tudni kell

    2016.04.05. 15:40 • Forrás: Média- és Hírközlési Biztos

    Interaktív tájékoztató és kereső alkalmazást indítottunk.

<< / 4 >>